Biblioteket

Nu har vi kommit hem efter en promenad ner till Biblioteket. Regnet öste ner precis när vi skulle gå, men på med regnjacka och regnskydd på vagnen, så gick det bra. 

 


Nere på bilioteket kände sig Wille som hemma. Han tycker att det är så spännande med böcker. Satte sig ner vid ett litet bord och började läsa...





Vi lånade:

*När Findus var liten och försvann
*Mamma Mu gungar
*Diselråttor och sjömöss
*Billy och Grodan
*Klas klättermus oc de andra djuren i Hackebackeskogen
*Karlsson på taketv smyger igen
*Folk och rövare i Kamomilla stad (personlig favorit)



Färdiga på bibloteket och Wille var ju tvungen att utforska alla spännade cyklar som stod parkerade och hoppa lite i vattenpölarna som bildats.

 

När vi knallat nästan hela vägen hem stannade jag i mitten av ättetorpsbacken för att ge Wille nappen och såg att han inte hade någon mössa på sig! Fy fasen, det var ju bara att gå tillbaka hela vägen och leta efter mössan! Humöret var inte på topp, men Wille somande och jag fick ju motion.. HIHI! Mössan är ny och inte den billigaste presenten han fått av mormor, så jag kände att jag var tvungen att hitta den.. Nu är den återfunnen och lill-prinsen sover fortfarande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0