Hjälp polisen!!!

Kan inte sluta skratta när jag sitter här och ska försöka skriva några rader om i lördags! Allt blev kaos, men jag hade j*kligt skoj!

Hmm vart börjar man sin historia då...

Jo i lördags vaknade vi med ett leende på läpparna. Kvällen innan (fredag) hade varit lugn och jag somnade på soffan. Vi gick upp och åt frukost, sen for vi in till stan hela familjen för att hämta Mr C. Stannade till på maxi för att inhandla lite saker.

Tilbaka i Åby igen, hem och hämta lillis saker och åka till Loddby. Wille spenderade dagen och natten hos morfar och Anne.

Hem igen för att duscha och äta lite mat. Åkte sedan upp till Skriketorp för att byta till Mr C's berömda bil ;)

Inväntade Nicke och åkte in till Himmelstalund där utställningen för alla raggarbilar var. Vi fick inte åka in efetrsom bilen inte klassades som en raggarbil. Ringde Svärmor och svärfar för att fråga om vi fick låna deras bil, då de skulle åka en annan. Det gick bra och det var bara att vänta på allt folk som skulle med för att sedan åka in till stan ytterligare en gång. Då hade crusingen på kungsgatan dragit igång =) Det var mycket bilar som åkte i tåget. Åkte några varv och det tog ju sin lilla tid. 3e varvet blev bilen lite för varm och började nästan koka. Blev ett stopp på en halvtimme för att kyla ner spjutet!

Sen åkte vi vidare.
Sambon blev trött och åkte hem och sov. Vi andra bytte till Mr C's bil och raggade vidare. När klockan var runt midnatt bestämde vi oss för att åka till Motorgården och kolla läget.
Mr C var inte välkommen där och tjaffset började. Han diskuterade med en tjej som stod vid insläppet.. Men vad hjälpte det, ingenting. Vakter kallades till platsen och till slut gav sig Mr C och vi åkte där ifrån.
Vi han inte komma många meter innan det kom en bil med blåljusena påslagna. Hmm undra vad det kunde vara,  Joo självklart polisen!!
Hjärtat började slå några extra slag. Mr C klev ur bilen direkt och pratade med polisen. Vi andra fick kliva ur och visa legetimation. Mr C förklarade vad som hade hänt och erbjöd sig att följa med upp till motorgården igen för att reda ut vad som hänt. Jag stod där som ett fån och fattade verkligen ingenting!

Helt utan förvarning börjar Mr C med sin slanka figur att springa!! Han sprang bort från polisen!! Tre poliser efter och den fjärde hoppade in i bilen och körde efter. Det enda man tänker är: Vilken Idiot!! Vad tänker människan med??

Vi fick ange vart vi skulle, då polisen fick fram att bilen varken var försäkrad eller besiktiad. Ättetorp blev svaret. Vi sprang till bilen och körde därifrån, då vi inte hade många sekunder på oss att försvinna.

Äntligen hemma tänkte jag, då jag möttes av en dörr som inte gick att få upp!
Kännde paniken började komma, aja ringde nicke och bad att få åka med till Skriketorp. Svärföräldrarna hade en ledig säng till övers.

Somnade med mycket tankar som snurrade... Man kan inte annat än att skratta åt det i efterhand, men jag var inte glad på Mr C när allt hände!!

Där kan man prata om en kväll i kaos, men jag kan inte säga att jag hade tråkigt. Alltid händer det ju något!



Tack för en underbart skoj kväll ;)

 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0